Arbeider

Løwehjerte design er Merete Dagsgard og Morten Stensland Løwe. Du finner oss  på gründerfellesskapet BETA i fjellbygda Vågå. Midt i den norske fjellheimen jobber vi med virksomheter som vil bruke design som virkemiddel for å oppnå økt salg, større engasjement og bedre bunnlinje. 

Tester mobil posting

Test,  

Vi tror design er svaret når ...

... når det føles som bedriften din holder på å drukne i mengden

Strategisk design kan hjelpe bedriften å skille seg positivt ut så kunder har deg "top of mind" når de trenger det produktet du tilbyr.

... du har et produkt som ikke selger som forventet

Ny emballasje kan gi bedre hylleplassering og salgsøkning.

... det er rolig i skuldersesongene med mange ledige bord og senger

Fortell bedre historier med design, bilder og tekst, og fyll opp kapasiteten.

... dere ikke får det engasjementet dere ønsker fra medlemmene

Ny nettside som er designet med brukerne i fokus gir dem riktig informasjon og dere større engasjement.

Fru Christine og hennar kokebok

DSC_0026_1.jpg

Hva: Christine Storm Munch sine oppskrifter tolket av Arne Brimi
Kunde: Gudbrandsdalsmusea
Designer: Morten

En praktbok med utgangspunkt i livet og oppskriftene til Christine Storm Munch (oldemora til Edvard Munch). Målgruppa er et stadig større historie- og matinteressert publikum som søker kunnskap og inspirasjon rundt råvarer, riktig utnytting av naturen, kortreist, selvdyrket og selvgjort mat. 

Christine Storm Munch var ei fargerik og svært kunnskapsrik dame som hadde stor betydning for både nær familie, etterkommerne og samtiden i Vågå. Hun levde på en tid hvor kunnskapen og livsstilen nok var mye mer mangfoldig og rik enn det mange er klar over i dag. Hun hadde stor kunnskap om råvarer, smakstilsetninger og teknikker for tilberedning lenge før vårt moderne kjøkken var oppfunnet. 

Ved årsskiftet 1700-1800 tallet var det fremdeles ikke vanlig å drikke fersk melk, kjøtt var det mest av i slaktetiden på høsten og det var kun kornsortene bygg og havre som ble dyrket her i landet. Men kunnskapen om å utnytte det som fantes i naturen var stor og med økende handel utover 1700-1800 tallet ble det også tatt i bruk nye sorter og teknikker. Christine var selv en foregangskvinne på dette og hadde en imponerende hage med bær, grønnsaker og urter i hagen på Ullinsvin. 

Boka er utgitt av Gudbrandsdalsmuseet og skrevet av Unn Bostad, Johan Storm Munch, Ivar Teigum og Arne Brimi. Torveig Dahl har vært redaktør og jeg har samarbeidet tett med Cathrine Dokken på foto og Siv Therese Melby som stylist. Trykt og innbundet av 07 gruppen.

 

"Gudbrandsdalsmusea måtte åt Vågå for å finne ein dugande grafisk formgjevar for boka "Fru Christine Storm Munch og hennar kokebok", ei kulturhistorisk kokebok i populærvitskapleg sjanger. Løwehjerte samordna fotografering og styling for matfoto og stemningsbilete veldig trygt og godt. Samarbeidet gjekk veldig bra, han er lydhør for drøftingar og innspel undervegs i prosessen, tidsplan og budsjett heldt, og vi fekk ei lækker bok som har fått usedvanleg god omtale." 
Torveig Dahl, redaktør på Fru Christine og direktør for Gudbrandsdalsmuseet

FJELL & Guide

Hva: Destinasjonsmagasin
Kunde: Nasjonalparkriket
Designer: Merete & Morten

 

Nasjonalparkriket reiseliv er destinasjonsselskapet for Nord-Gudbrandsdalen. Med de seks nasjonalparkene Jotunheimen, Rondane, Dovre, Reinheimen, Breheimen og Dovrefjell-Sundalsfjella, levende bygder, rikt kulturliv og levende bygdekultur er området et populært reisemål. Magasinet Fjell utgis årlig og skriver om de store opplevelsene som venter i vårt kjære fjellområder. I år har de også laget en Guide på engelsk og tysk, samt et stort kjørekart. 

2017 utgaven er laget sammen med Merete Dagsgard (design), Sigurd Rønningen (tekst) og Kristoffer Thuestad (foto), alle gode kolleger på gründerfellesskapet BETA i Vågå. 

Landingsside

Hva: landingsside
Kunde: Visit Jotunheimen
Designer: Merete
Utvikler: Jeit

Visit Jotunheimen er destinasjonsselskapet for Lom og Jotunheimen og i forbindelse med deres vinterkampanje har vi utviklet en illustrert landingsside for kampanjen de kjører i sosiale medier. Siden presenterer alle hyttene og turene ved hjelp av infografikk og gjør det engasjerende å sette seg inn i det rike tilbudet Jotunheimen har. 

Merete Dagsgard har designet og illustrert siden og Jehans Storvik (Jeit) har stått for programmering.

 

Nettside for Skåppå

Hva: nettside
Kunde: Skåppå kunnskapspark
Designer: Merete & Morten
Foto: Kristoffer Thuestad
Utvikler: Blåis

Skåppå kunnskapspark, tidligere Lillehammer og Gudbrandsdal kunnskapspark jobber med gründere og bedriftseiere som vil oppnå økt lønnsomhet, utvikling og/eller innovasjon.

I samarbeid med Merete Dagsgard har jeg utviklet nettsiden som følger den nye visuelle identiteten utviklet av Krible. Espen Willersrud i Blåis har programmert siden og Sigurd Rønningen og Kristoffer Thuestad har skrevet og fotografert suksesshistoriene. 

 

Den nye måten å reise på

Hva: visuell identitet og nettside
Kunde: UP Norway
Designer: Morten
Utvikler: Lasse Stadeløkken

UP Norway er et norskt oppstartsfirma ledet av Torunn Tronsvang som ved å kombinere genuin og ekte kunnskap om Norge som feriemål med matchinteknologien til sjekkeapper utvikler den nye måten å reise på. 

I samarbeid med Merete Dagsgard har vi utviklet visuell identitet og nettside hun benytter i den første betafasen av prosjektet. Lasse Stadeløkken har utviklet nettsiden på plattformen Squarespace.

 

Nettside

Guide til Besseggen for Besseggen turisme

Besseggen er en av Norges mest populære fjellturer og gås av flere og flere fjellvandrere hvert år. Bedriftene i nærheten av fjellet har gått sammen i Besseggen turisme og gir sammen ut en praktisk guide til turen, området rundt, overnatting og flere opplevelser i samme område. Guiden ble første gang utgitt i 2012 og siden kommet ut i reviderte utgaver i 2014 og nå i 2017. Årets versjon har ny tekst av Sigurd Rønningen.

 

Visuell identitet og nettside for Besseggen fjellsport

Midt i sentrum i Vågå finner du Norges kanskje minste fjellsportbutikk. Butikken er lokalisert bak Liehjørna, og er kun åpen fredager gjennom vinterhalvåret. Men der butikken er liten er kunnskapen og servicen tilsvarende stor og eier, Knut Erik Tessnes, øser av sin fjellkunnskap og pedagogiske bakgrunn enten du er erfaren fjellmann eller førstereis på randoneeski og toppturer. 

Jeg har jobbet med Knut Erik i flere år og utviklet en visuell identitet med logo, grafikk og trykk til diverse profileringsmateriell samt nettside med nettbutikk. Nettside og nettbutikk er utviklet av Lasse Stadeløkken.